ЗА СПРАВКИ: 0700 300 29   

ЗА ОПЛАКВАНИЯ : 0893 646890

Notice

Чл. 33. (1) Всички служители са длъжни да докладват на ДЛЗД за всяко нарушение на сигурността на личните данни, свързани с нарушаване на:

  1. Поверителността - когато има неразрешено или случайно разкриване на данни или на достъп

до лични данни;

  1. Достъпността/наличността - при случайна или неразрешена загуба на достъп или

унищожаване на лични данни;

  1. Интерниста - когато има неразрешено или случайно изменение на  личните данни.

(2) При докладвано нарушение ДЛЗД предприема незабавни действия по действителното му установяване и анализ на възможните последици за отделните лица.

 

Чл. 34. (1) ДЛЗД изготвя уведомление за нарушение на сигурността на личните данни до Комисията за защита на личните данни без ненужно забавяне и не по-късно от 72 часа, след като е узнал за нарушението. При необходимост от провеждане на допълнителна проверка е необходимо получаване на съгласие от надзорния орган за срока и начина на предоставяне на допълнителната информация;

(2)     ДЛЗД изготвя уведомление за нарушение на сигурността на личните данни до субекта на данни, който разполага със средствата за защита и може да търси отговорност за причинените му вреди по реда на Закона за защита на личите данни;

(3)     В случаите на установяване на нарушение на сигурността на личните данни от обработващ, същият подава уведомление до администратора на лични данни за нарушение на сигурността в което описва естеството на нарушението, засегнатите данни и субекти, последиците от нарушението, предприетите технически и организационни мерки и изисква от администратора да посочи евентуални допълнителни мерки за сигурност;

(4)     ДЛЗД документира всяко нарушение на сигурността на личните данни, включително фактите, свързани с нарушението на сигурността на личните данни, последиците от него и предприетите действия за справяне с него, като същевременно води отделен регистър, в който задължително се вписват: 

  1. Предполагаемото време или период на възникване;
  2. Времето на установяване;
  3. Времето на докладване и името на служителя, извършил доклада;
  4. Последствията от инцидента;
  5. Мерките, които са предприети за отстраняването им.
Web Analytics
Web Analytics